E-mail > Inbox

From: Selma
Sent: 20 Mar, 2019 - 7.12
Subject: Re: Beschermen van online reputatie

Hoi,

Kan jij voor het MT een memo schrijven over hoe wij hier mee om kunnen (juridisch) en moeten gaan (praktisch)

groetjes,
Selma

Chief Legal Officier

Selma El Dahir | Legal & Compliance | Sandertoys | The Netherlands

 Please consider the environment before printing this email.


From:Anne Anseremme
Sent: 20 Mar, 2019 - 7.12
To: Selma
Subject: Beschermen van online reputatie

Hi Selma,

Op een blog las ik dat iemand zich registreerde met een Twitter-account Exxon Mobil en beantwoordde vragen van andere Twitter-gebruikers. Deze gebruikers kregen de indruk dat deze gebruiker de officiële standpunten van Exxon Mobil uitdroeg. Andere bloggers maakten Exxon Mobil hierop attent, waarna het bedrijf maatregelen nam om het Twitter-account van deze gebruiker af te sluiten. Er ontstaan continue discussies over de vraag of bedrijven hun bedrijfs- en productnamen moeten registreren op Twitter en allerlei andere nieuwe online initiatieven. Het voorval bij Exxon Mobil maakt echter duidelijk dat brand jacking vervelende gevolgen voor een bedrijf kan hebben.

Ik heb geen idee hoe dit juridisch zit, maar hoe zijn wij beschermd tegen dergelijk ‘aanvallen’ en kunnen wij onze positie nog versterken?

Groetjes,
Anne

Anne Anseremme | Marketing | Sandertoys | The Netherlands

 Please consider the environment before printing this email.